Realitní weby v ČR se musí potýkat s velkou konkurencí a kvalitní SEO je pro ně naprostou nezbytností. Zkušenosti Toprankeruse v tomto směru svěřil i majitel webu eurobydleni.cz.

Budiž tato SEO případová studie důkazem toho, jak moc dokáže optimalizace pro vyhledávače dokáže zváhnout váhy úspěchu a neúspěchu ve váš prospěch.

Situace před zahájením naší práce

Eurobydleni.cz byl web s velikými ambicemi stát se jedním z předních realitních webů v zem. V momentě, kdy naše práce začínala, bylo ale k takovému úspěchu ještě hodně, hodně daleko…

⦁ Organická návštěvnost více než rok starého webu činila něco přes 35 000 návštěv. Takový výsledek by nemusel být špatný u okresní realitky, zde se ale jedná o web s daleko širším záběrem.

⦁ Řada stránek webu se neindexovala, řada byla prázná či plná nekvalitního obsahu. Jiné stránky se naopak indexovaly zcela zbytečně.

⦁ Potenciál vnitřního odkazování byl promrhán spamovými odkazy a špatnou provázaností stránek.

⦁ Vstupní stránky nebyly optimalizovány.

⦁ Rich Snippets chyběly, což webu ubíralo na atraktivitě ve výsledcích vyhledávání.

⦁ Meta tagy a nadpisy nebyly optimalizovány a jejich schopnost upoutat návštěvníka byla mizivá.

⦁ Uživatelská přívětivost webu byla relativně slabá.

⦁ Stránkám chyběly prvky, které by motivovaly návštěvníka k dalšímu prohlížení či přechodu na jinou stránku webu – třeba taková zdánlivá maličkost jako je návrh podobných nemovitostí.

⦁ Odkazový profil webu tvořily převážně komerční odkazy.

⦁ Web nebyl zabezpečen SSL certifikátem.

Co jsme na stránkách upravili?

Po důsledné analýze odkazového profilu, analýze klíčových slov, technické analýze i analýze konkurence jsme určili hlavní okruhy naší práce a ty jsme roztřídili dle náročnosti řešení. Soustředili jsme se v první řadě na ty úkony, které přináší maximální efektivitu s minimálními náklady.

⦁ Navrhli jsme speciální algoritmus pro automatizaci vnitřního odkazování. Nadbytečné odkazy jsme naopak odstranili.

⦁ Pro ty nejdůležitější stránky jsme napsali kvalitnější texty a přizpůsobili je skutečným dotazům a potřebám klientů.

⦁ Aby byl web ve výsledcích vyhledávačů atraktivnější, vylepšili jsme meta tagy stránek a výsledky obohatili o rozšiřující označení.

⦁ Zakázali jsme zbytečnou indexaci nepotřebných stránek. Zároveň jsme připravili mapu stránek obsahující ty hlavní vstupní stránky.

⦁ Zajistili jsme přechod na rychlejší hosting (o nutnosti kvalitního hostingu není třeba pochybovat) a také protokol SSL. Nastavili jsme ukládání do cache prohlížeče, aby se stránky načítaly snáze.

⦁ Vylepšili jsme uživatelskou přívětivost webu. Usnadnili jsme návštěvníkům vyhledávání v rámci webu samotného a připravili systém návrhu podobných nemovitostí či nemovitostí v příbuzné kategorii, aby si eventuální návštěvník mohl prohlížet stále něco nového.

⦁ Nefungující odkazy jsme smazali či nahradili.

Že to nebyla marná práce, to dokazuje graf níže. Větší návštěvnost i viditelnost webu pro důležitá klíčová slova k lednu 2019 dramaticky vzrostly. Tento trend se, jak uvidíte, nezastavil ani v následujících letech.

Koncem května 2021 se u TOP 1000 klíčových slov umisťoval klientův web v první desítce v 95% případů. U 56% se pak probojoval dokonce na první tři příčky.

Takto rostla návštěvnost v období od dubna 2019 do konce května 2021. 408 000 návštěv za měsíc není vůbec špatné číslo. Vzpomeňte, že na začátku to nebyla ani desetina.

Skvěle rostl také počet klíčových slov a umístění webu v SERPU jako odpovědi na ně. Počet slov v TOP 3 se zčtyřnásobil z 513 na 2136.

Stejně rostl i počet odkazujících domén.

Nejvýmluvnější z celé naší studie SEO bude asi tento obrázek. Eurobydleni.cz se po dvou letech stalo čtvrtým nejnavštěvovanějším realitním portálem v zemi! Co na to říká náš klient, to se dočtete níže…

Ing. Šulc Marek

Eurobydleni.cz

 Náš web měl dlouhodobý problém s klesající návštěvností, spojený s přechodem na responzivní verzi i s nízkou kvalitou služeb původní SEO agentury. Potřebovali jsme ukončit pokles návštěvnosti a vrátit se na naše původní pozice, případně je i překročit.

Topranker jsme nakonec zvolili z mnoha důvodů. Ten nejzásadnější byl, že jsme plánu Toprankeru nejvíce věřili. Byli jednoduše schopni pojmenovat problém a nastínit řešení. Navíc si myslím, že hodně dělala určitá míra empatie, skromnosti, rozvahy a slušnosti v projevu.

Spolupráce a starost o SEO vedlo k několikanásobnému zvýšení návštěvnosti přirozenou cestou. Společnost Topranker splnila naše představy beze zbytku a dokonce je i překročila, a to navíc s finančním budgetem, který od nás měla. Forma a výsledky, jakož i komunikace a spolupráce byly jednoduše výborné.

Služby Toprankeru můžu doporučit všem, kteří to se svým projektem myslí vážně a chtějí ten nejlepší poměr ceny a výkonu. Pokud si do SEO nemůžete dovolit investovat statisíce, svěřte se do rukou právě Toprankeru! I s ekonomicky úsporným budgetem dosáhnete velmi dobrých výsledků!