Tvorba webových stránek a jejich pravidelná údržba je nezbytnou součástí úspěšného businessu. Aby vaše „webovka“ měla návštěvnost, je třeba o ni neustále pečovat. Cílem  je získat co nejvíce návštěvníků, kteří se budou o prezentované produkty a služby zajímat. Úspěchem je, pokud se z návštěvníků stanou vaši zákazníci. 

Na co se zaměřit při tvorbě webu?

Obsah – návštěvník po zobrazení vašich webovek musí získat jasný přehled o tom, čemu se věnujete a jaké produkty nebo služby nabízíte. Na webovkách musí najít všechna nezbytná data, která ke spolupráci potřebují. Stavba stránek musí být dobře propracovaná. Nástroj Google Analytics vám umožní monitorovat kvalitu obsahu webovek. S instalací nástroje mohou pomoci odborníci. Ti vám můžou celkově otestovat stránky a zjistit, proč si návštěvníci nevyberou právě vás, ale konkurující web. 

Provažte webovky s vaší osobností

Vytvořte web který vás bude identifikovat. Není cílem prezentovat řadu cizích textů, převzatých fotografií, videí apod. Zamyslete se, jak naplnit obsah webovek, aby vás koncept podnikání zdůrazňoval a zákazníci se mohli snadno identifikovat s jeho obsahem. Pohrajte si s unikátností obsahu jednotlivých stránek webu a celkovou prezentací. Probuďte v návštěvnících zájem. Poté se stanou vašimi klienty (budou vás navštěvovat → nakupovat → propagovat (dávat pozitivní recenze svému okolí). Abyste tohoto cíle dosáhli, budete muset zapracovat na autentičnosti prezentovaných webovek. 

Optimalizace – zde je nezbytné opakovaně hodnotit výstupy a zhodnotit lokalizaci linků na určená hlavní slova v prohlížečích. Je důležité mít na paměti, že i prohlížeče mění a aktualizují algoritmy k hodnocení linků. Hodnocení výstupů nezbytné , protože i způsoby optimalizace webovek se během doby upravují.  

On-page faktory – soustřeďte se na hlavní slova, pomocí kterých vás potenciální klienti najdou a vaše texty se jim zobrazí na předních pozicích ve vyhledávačích. Výběr hlavních slov je klíčovým faktorem úspěšnosti. Zaměřte se na vyhledávaná slova, ale hlavně ta, která vystihují obsah vašich webovek. S jedinečnou nabídkou produktů budete mít lepší možnost být více vidět. Jednotlivé stránky webovek musí mít vlastní jednoznačný titul, který bude vystihovat náplň dané stránky. (Příkladem vám může být následující návod, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu, případně další tipy na SEO copywriting) Jasný titul usnadní zákazníkům hledání a budou vědět, co pod titulkem najdou. Pozice hlavních slov v meta popiscích mají zásadní vliv na pořadí linků a mohou být nalezeny ihned pod hlavním titulkem. Pozici linku v prohlížečích můžete dostat výše, pokud vaše doména bude tvořena hlavním slovem, které vystihuje propagované výrobky nebo služby.     

Off-page faktory – zaměřte se i na aktivity, které nebudete uskutečňovat přímo na webovkách, ale přesto mohou vylepšit vaši pozici v prohlížečích. Význam těchto faktorů mívá často větší vliv na pozici, kterou v prohlížečích zaujmete, než snadněji ovlivnitelné on-page faktory. Prokliky na vaše webovky vám zajistí progres vaší úspěšnosti. Buďte aktivní ve více oblastech. Příkladem angažovanosti je: založení účtů do evidence webových portálů, umístění webových odkazů na firmy, se kterými spolupracujete a máte s nimi dobré vztahy na váš webový portál (odkazy pouze na ty firmy, které jsou svým sortimentem a zaměřením podobné vašemu podnikání) a na oplátku oni umístí vaše linky na svoje stránky. Buďte aktivní na internetu a zapojujte se do komunikací na jiných webech, účastněte se kvalifikovaných diskusí a seminářů. Úspěšnost zvýšíte také publikováním informačních bulletinů (marketingových článků, prospektů) nebo videí. Dále se podívejte na nejrůznější SEO tipy a vyzobejte si z nich ty, které se vám hodí nejvíce!

David Haman